Estetica dentară din ultimii ani cunoaște o modă inedită: împodobirea dinților cu pietre prețioase, cu aur sau mici bijuterii. Uneori avem senzația că s-au depășit anumite limite, vezi postarea noastră recentă „Zâmbete prețioase; Kanye West”, dar cine suntem noi să analizăm moda!? Ea există și gata. Nu o poți influența și nici ignora.

Este dificil de spus cine crează moda, mai ales în estetica dentară, un domeniu deosebit de sensibil, la propriu și la figurat. Moda prinde sau nu, vine și se duce.

estetica dentara pentru vedete
Estetica dentara la cântărețul ASAP.

Ideea de a fixa mici pietricele prețioase, îndeosebi diamante, pe dinți este una adusă în Occident de stilul de viață oriental. După cum vă spuneam în „Bijuterii pe dinți. Moda și autodidacții” există și o mulțime de întreprinzători care vând așa-numitele kit-uri de montat bijuterii în regim de autodidact. Adică la tine acasă. Amazonul, marea platformă de vânzări online are câteva mostre în acest sens.

Medicii stomatologi au propria lor opinie despre montarea de pietre prețioase sau simple stras-uri. Adică, dacă o faceți, faceți-o în siguranță, sub supraveghere medicală, nu în baie, acasă și fără a avea cunoștințe elementare despre fiziologia dentară. Căci smalțul, odată stricat, nu se mai regenerează. Este unul dintre țesuturile la care distrugerea e ireversibilă.

Beneficiarii modei grill-urilor

S-ar putea crede că dentiștii sunt cei care profită cel mai mult de pe urma amatorilor de bijuterii dentare. Aproape sigur, nu! Cei care trag spuza sunt bijutierii, și vă vom prezenta un caz care demonstrează cât de bănoasă este afacerea.

bijutier dentar
Jonathan Raksha creatorul celor mai scumpe zâmbete din lume

Jonathan Raksha este un canadian (din Toronto, născut în 1992) care a pus la cale una dintre cele mai înfloritoare afaceri în acest domeniu. Se spune despre el că se află în spatele celor mai scumpe zâmbete. El este cel care montează pe dinții vedetelor așa-zisele grill-uri. El este și cel care a montat coroana de aur și diamantele în gura lui Kanye West. În primul rând ar trebui spus că Raksha nu se consideră abolut deloc un dentist, chiar dacă simezele lui sunt dinții vedetelor de muzică americane. Ar fi și greu să treacă drept medic stomatolog…

Canadianul se consideră un bijutier și a fondat casa de bijuterii Maison Raksha. După cum mărturisea într-unul din interviurile sale din The Culture Strip marea lui pasiune este însă muzica. Mai ales rap-ul. Jonathan Raksha când lucrează se duce el la clienți. Ia legătura cu ei pe internet, iar când se adună patru-cinci dintr-o anumită zonă pleacă. Așa se face că o lună se află la Londra, alta la Berlin, alta se odihnește la Toronto. S-ar zice că e unul dintre cele mai interesante joburi. Bine plătite, vezi lumea, ești în preajma vedetelor tale.

Poate că unul din cele mai interesante aspecte ale business-ului lui Jonathan este felul în care a debutat. Deci, el era student la un curs de instruire în domeniul bijuteriilor. Un fel de școală superioară de trei ani. Îi plăcea ideea de a face dinți de aur pentru vedete, dar nu știa exact cum se fac. Nu avea nici idee dacă poate scoate bani din asta. Totuși, a lansat contul acela de instagram în care-și prezenta creațiile și brandul Maison Raksha.

După ce a înțeles că are adepți, că va avea clienți, Jonathan Raksha a trecut la afacerea propriu-zisă. A pornit Torontogrillz.com și s-a pus pe treabă. Acum, este milionar.